Friday, August 20, 2010

Perjalanan Bermula...

Perjalanan sbg manusia...mase tadika aq x faham, kenape aku dilahirkan k muka bumi?...apa tujuannya?apa perlu aku buat?sejak kecil aq trtanya, apa itu kehidupan..mcm mane khidupan aq bila dh mula masuk darjah satu?...apa tujuan umi hantar aq ke sekolah?...aku dgn jiwa yg masih kanak2,tidak faham beban yg bakal dipikul di masa depan...
bila dh mula sekolah,aq knal raaamai org....kwan2 yg sbaya dgn aq...mereka jd teman spermainan aq...aq hanya tahu bermain,bergembira,mase ke sekolah aq set hari 'hari ni nk pergi main dgn kwan2 la mase rehat...'...pikiran aq asyik maaaain aje...mcm tu la budak2,suke main2...bila nk siyes?
dh masuk drjah 6, baru mula pikir bila abah kate 'msuk drjah 6 ni jgn main2,kena belajar sungguh...'kate abah..
aku mula belajar,tp aku x tahu...aku belajar utk ape?..
cikgu ckap dlm kelas 'kalau kamu semua belajar rajin2, nati bleh pegi sekolah bagus2...sekolah 'high class'...
prkataan 'high class' buat aq rase semangat lagi nk belajar...
masuk drjah 6 ni,letih jgk...kna prgi kelas tmbahan la,kelas malam la...cikgu2 aq nampak sangat bersugguh2 nk buat kelas...knape cikgu nk bersungguh2 plak,bkn dia pn nk masuk exam...biasala,bdak2 mcm aku mane pham ape2...belajar utk nk pegi sekolah 'high class' je pikir...huuu...
exam!!!UPSR!...wlaupn exam UPSR, aq sangat excited,first tyme masuk exam sbena...best,fes tyme pegang krtas exam sendiri yang wrna biru...:-)
dulu,krtas exam wrna biru,kerajaan masih ada bnyk duit,,,skarang, xtau la..haha...
exam dh abis,aku x risau pn psal result exam,pegi amik result pn relak aje...cikgu pn pggl nama 'AHMAD ASHRAF'...aku pegi depan amik slip,tgk2 dpat 4A je...4A,alhamdulillah...ape yg x A?sume org pelik,knape aku x dapat A subjek ni?...ganjil,pelik,...tapi tu la knytaan, x dpt A subjek penulisan...haha...aku pn x tahu apela yg aku karang mase exam aritu...tp, aku x pikir pn...lepas dh lepas...biar la...hehe...:-D
tahun 2003,dh berakhir...berakhirla pengajian di sekolah rendah...Selamat Tinggal SKPPL...sekolah yg selalu aq pandang bila ke pasir puteh...Terima Kasih Cikgu2 sekolah SKPPL...You're My Lovely School...:-)

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More